The research unit EQUALE "Evaluation and Quality in Education" develops researches aimed at improving the quality of education and its main actors (pupils and teachers), from preschool to higher education. The notion of quality refers not only to practices that lead to higher achievement (effectiveness), but also that narrow inequalities related to socioeconomic, cultural background and gender and beyond that, which have a potential to prevent early school leaving and exclusion (equity).
Midi de l’ARES consacré à la présentation des travaux primés lors de la troisième édition du Prix Philippe Maystadt
Doriane Jaegers, chercheuse à l'aSPe, a remporté le "Prix Philippe Maystadt pour l’enseignement de demain" (2020-2021).
Découvrez le troisième Café de l'INAS sur le thème "Enquêtes internationales et politiques éducatives" avec Dominique Lafontaine de ULiège.
“Adapting, implementing, and evaluating the effects of a comprehensive school reform program: the case of School-Wide Positive Behavior Interventions and Supports in French-speaking Belgium”
Quel rôle joue la volonté d'émancipation dans la réussite scolaire des filles issues de l'immigration ?
Présentation : Hassan Benyekhlef