Evaluation and Quality in Education

The research unit EQUALE "Evaluation and Quality in Education" develops researches aimed at improving the quality of education and its main actors (pupils and teachers), from preschool to higher education. The notion of quality refers not only to practices that lead to higher achievement (effectiveness), but also that narrow inequalities related to socioeconomic, cultural background and gender and beyond that, which have a potential to prevent early school leaving and exclusion (equity).

 

Read more

News

News

31/05/2022

Midi de l’ARES consacré à la présentation des travaux primés lors de la troisième édition du Prix Philippe Maystadt

14/01/2022

Doriane Jaegers, chercheuse à l'aSPe, a remporté le "Prix Philippe Maystadt pour l’enseignement de demain" (2020-2021).

29/11/2021

Découvrez le troisième Café de l'INAS sur le thème "Enquêtes internationales et politiques éducatives" avec Dominique Lafontaine de ULiège.

15/11/2021

“Adapting, implementing, and evaluating the effects of a comprehensive school reform program: the case of School-Wide Positive Behavior Interventions and Supports in French-speaking Belgium”

09/11/2021

Quel rôle joue la volonté d'émancipation dans la réussite scolaire des filles issues de l'immigration ?

Présentation : Hassan Benyekhlef